Address:

84, D. Guramishvili Ave.,
Tbilisi, Georgia, 0141





English
mail
sitemap

Electric locomotive VL11 M/6

November 2008.


Электровоз ВЛ11/М6

VL11 M/6 is a VL11 electric locomotive modification, intended for service on electrified lines with catenary voltage 3000V and track gauge 1520mm.

            The locomotive consists of 2 sections. Symbolic notation of the sections is «A» and «B». Each section contains equipment which ensures operation in duties of traction and braking with control from either cab.

            Mechanical part, traction motors, auxiliary machines, main power apparatuses and equipment for control of the electric locomotives VL11 M/6 is identified with the electric locomotives VL11 and VL11m.

            On electric locomotive VL11 M/6 multi-unit operation is not provided, it allows to reduce steel intensity of the product considerably.

            Electric locomotive is equipped with automatic fire alarm system and remote manual fire-control unit.

            Modular cabs are installed in order to improve working conditions for locomotive crews.

            The cab was designed as a separate assembling module with one-piece fiberglass body supplied with all necessary equipment. The special attention is given to sanitary and fire-prevention safety. Ergonomic and safe working area for the master and his assistant was designed. It includes: climate control of the cab; system of heating; enlarged windshield with the electric heating; controlled lateral mirrors with the heating; alarm devices and panel light on light-emitting diodes; heated floor; system of the general and local illumination; ergonomic chairs for the master and his assistant.

            Electric locomotive is equipped with electric controller system, fire safety system and diagnostic system developed by the scientific research institute «Kvant-Radioelectronica».

            Diagnostic system «Magistral-VL11» performs the following functions: diagnostics of a technical conditions of the equipment of an electric locomotive; granting the information about the device, characteristics and maintenance service of all systems of an electric locomotive; registration and transfer of diagnostic data to the external carrier.

            Fire safety system «Nitka-VL11» performs the following functions: detection of fire sign, registration of disturbing messages and multifunctions with the note of time, date and a place; transfer of diagnostic data to the external carrier.

            Electric controller system «Controller-VL11» performs the following functions: formation of control duties of the basic units of an electric locomotive.

            Electric locomotive VL11 M/6 is equipped with static converters of the second generation manufactured by Di-Elcom (Czech Republic). DCB1.1. is the static converter for feeding field windings of traction motors in a duty of recuperative braking.

            DCC15 is the static converter intended for transformation of catenary voltage 3000V of direct current to the stabilized voltage 400V of direct current. The converter is used for a feeding static converter DAC15.

            DAC15 is the static converter intended for feeding the consumers: 220 V AC (air-conditioner, calorifer, cab heater); 110 V DC (heating of cab floor, heaters of frontal and lateral windows); 68 V DC (battery charging); 50 V DC (embedded network of electric locomotive, control circuit); 24 V DC (refrigerator, panel lightning, turn and heating of mirrors).



Comments of visitors

30.10.2017 01:02:23ГостьБудь проклят тот день, когда я сел за баранку этого пылесоса
 Все боксующие недостатки остались от м-ки, а ещё впихнули преобразователь (розеток-таки, в кабине нет), который живёт своей жизнью. Его реанимировать в дороге невозможно! Выкиньте этот бесполезный ящик и верните печи нормальные, верните уже дыру с двумя контактами, коль не можете нормально сделать. Качество сборки топорное, думаю, за 9 лет вам плевали и за кузов, и за трещины в рамах. Вообще не могу понять, КАК при существующем ДЭВЗе наше руководство умудрилось отмыть бабло на этом барахле?
 
06.07.2017 21:49:41БогданТех документация
 Здравствуйте, я студент ДНУЖТ, прошу вас сбросить мне тех документацию (bogdan_shvedenko@mail.ru) по электровозу ВЛ11м6 для написания магистерской работы по теме Анализ эксплуатационной надежности электровозу ВЛ11м6. Зарание спасибо
 
28.02.2017 15:48:08Артем...
 Прошу скинуть документацию по обслуживанию и эксплуатации электровозов ВЛ11М6. Нужна для написания дипломной работы. kumasiktem@ukr.net
 
08.02.2015 22:40:15ГостьТехническое обслуживание
 Здравствуйте, Я Артем студент ДНУЗТ. Пишу дипломную работу на тему:"Проектироание ПТО для ВЛ11м6". Если есть какая то полезная информация по этому электровозу, прошу скинуть мне на e-mail: pleskachov25@gmail.com
 
24.11.2013 17:57:50Малыхин АлександрДокументация по электровозам
 При повторном посещении техотдела с уже конкретной целью поиска указанные описания устройства электровоза ВЛ11М/6 в 3 томах все-таки нашлись, хотя и не во всех папках. Прошу извинения за введение в заблуждение :)
 
23.11.2013 16:58:37Искатель....
 Прошу документацию выложить на сайт для всеобщего обозрения,и скачивания.
 
23.11.2013 16:52:20Гость...спс
 Малыхину спасибо за книгу про ВЛ 11м.
 
19.11.2013 17:35:53Малыхин АлександрДокументация
 Сегодня в техотделе депо искал хоть какое-то описание устройства и работы электровоза в документации по последним 5 машинам (491-495), ничего из:
Техническое описание и инструкцию по эксплуатации эл-воза ВЛ11М/6, 3 части:
- электрические схемы и монтаж,
- электрические машины,
- механическая часть)
не нашел. Зато в папке на каждый электровоз было распечатанное руководство по эксплуатации ВЛ11М 1994 года, взятое из интернета. Неужели завод утерял материалы по собственной книге? Ну тогда хоть печатайте переработанный мной под печать вариант этой книги http://get.zdsim.com/library/books/ehlektrovoz_vl11m_1994.djvu
Если возможно, нельзя ли скинуть мне техническое описание конструкции и особенно схемы электровоза мне на электронную почту mal2008@narod.ru т.к. у нас в депо Н-Д-Узел при наличии уже 5 ваших электровозов нет абсолютно никакой документации, есть только документация на АЛС-МУ и радиостанцию, принчипиальные электрические схемы и техпаспорта. Буду очень благодарен за помощь в освоении ваших электровозов.
 
13.11.2013 16:53:16ГостьВопрос
 А тормозное и пенвматическое оборудование по сравнению с схемами ВЛ 11 и ВЛ11м имеет отличия?
 
06.08.2013 11:20:55Администратор СайтаПо документации к ВЛ11М/6
 Уважаемый Дмитрий и другие гости нашего сайта.
С Каждым электровозом завод отправляет комплект эксплуатационной документации, включая:
Руководство по эксплуатации эл-воза ВЛ11М,
Техническое описание и инструкцию по эксплуатации эл-воза ВЛ11М/6, 3 части:
- электрические схемы и монтаж,
- электрические машины,
- механическая часть),
Ведомость ЗИП.
Если по какой-то причине эта документация не копируется и не передается в бригады, вопрос стоит обсудить с руководством депо.
 


Ваше имя:

Заголовок комментария:

Осталось симв.:
Текст:

Введите текст с картинки:




Он-лайн переводчик

ЖелезМПЎПрПжМПе кПльцП РОССΊ#65533;ЙСКΊ#65533;Е ЭЛЕКТРОПОЕЗДА ΠейтОМг@Mail.ru à ­åŠªíŒíœ¥ó±©ªížºí° title=